
Energetické nápoje jen na občanku? Zákaz prodeje dětem nepůjde snadno, poslanci se zdráhají
Zdroj: cnn.iprima.cz 13.12.2022 „Podle odborníků, ale i samotných žáků, se k energetickým nápojům dostávají děti kolem šesté, sedmé třídy. V plechovce je ale kofeinu jako ve dvou espresech i množství taurinu. Jejich hořkost by nápoj vytvářela nepoživatelným, ale je tam navíc obrovské množství cukru, proto to chutná dětem a mladistvým,“ vysvětlil CNN Prima NEWS poslanec Josef Flek (STAN), který k regulaci nápojů začátkem prosince uspořádal v Poslanecké sněmovně kulatý stůl. Zdůraznil, že pití energy drinků je zvláště pro děti značně...
Nealkoholické nápoje zdraží. Výrobci kvůli cenám energií omezují výrobu
Zdroj: ČTK • 27. 10. 2022 Zdražení o 20 procent letos chystá podle informací Lidových novin (LN) například společnost Kofola. Přehodnocení cen, které zohlední růst vstupních nákladů, připravuje také Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, řekl ČTK mluvčí společnosti Václav Koukolíček. Růst cen nákladů se týká stovek výrobků jako jsou vody, slazené ochucené nápoje, kolové nápoje, džusy nebo energetické nápoje, uvedl svaz. Podle něj je situace v oboru podobně složitá jako v jiných segmentech. "Kromě energií se za poslední dva roky...
Svaz výrobců nealka pro FE NEWS: Vládo řeš příčiny. Zastropování pouze „hasí“ důsledky a je krátkodobé
Zdroj: FE NEWS (Finance & Energetika) 24.10.2022 V současné energetické situaci je největším problémem pro podniky nejistota, jaké budou ceny energií. Výrobci jsou nuceni omezovat investice do rozvoje a v rámci vládních opatření by se měly primárně řešit všechny příčiny vysokých cen energií, zastropování je pouze zmírnění důsledků a řeší situaci jen krátkodobě, uvedla pro redakci FE NEWS Veronika Jakubcová, výkonná ředitelka Svazu výrobců nealkoholických nápojů. „Situace na trhu s výrobou nealkoholických nápojů je...
Kofola …………
Zdroj: Lidové noviny, 22. 10. 2022 Výrobcům nealkoholických nápojů prudce zvyšují náklady nejen energie, ale i ceny obalů a nyní ve velké míře také cukru. Snížení gramáže PET lahví, omezení doby skladování, instalace úspornějších technologií a osvětlení, ale také omezování investic, zdražování a propouštění. Krize tvrdě dopadá i na výrobce nealkoholických nápojů. Třeba taková Kofola zdražila letos už třikrát, a to v součtu za celou nápojářskou skupinu (tedy i včetně třeba minerálek a čajů) o 12 procent. A další zdražení ještě...